tisdag 29 mars 2011

KISSekatt!

Sverker har blitt biten och fått ett hål i ryggen :/ .. Därmed måste han ha tratt och är inte särskilt nöjd. Får dessutom inte gå ut. Synd om han!


Natten då han fått på sig tratten och vi hade stängt kattluckan hände något så väldigt otrevligt...
Han är och väcker Lars lite titt som tätt, han kör fast med tratten under sängen - Lars tar fram han. Somnar om och vaknar senare av en explosion! En KISSexplosion! Sverker är på sängen och det har sprutat kiss överallt!! På garderoberna, på tapeten, gardinerna, golvet och sängen då såklart.. Och det "roliga" var att Lars fick sig en dusch i ansiktet också ; ) Även Sverkers tratt var full med kiss..
Jag vaknade av att Lars börjar slita av mig täcket. Ja, jag blev snopen!
Så det var ju bara å börja städa och ta bort alla sängkläder och täcken etc.. För er som inte vet så luktar kattpiss inte särskilt gott.. Så vi bädda upp bäddsoffan och sov där resten av natten, och natten därpå.. Sen gick tvättmaskin konstans! Men vi har då fått bort ALL lukt! Det tackar vi för!..

Nu är Sverker på rehab hos mamma, för att Sigrid inte ska vara å slicka på såret Sverker har.. Är ju som svårt att hålla kolla hela tiden..
Själv har jag blitt sjuk, förkyld med feber. Så inge jobb för mig idag..
Sigrid som jag hoppades skulle ta hand om mig, eller i alla fall hålla mig sällskap är då ute heeela tiden, garanterat å letar Sverker..
Men som tur är är man självständig och klarar sig själv! : )

Längtar till söndag då vi beger och till fjällen! Ska bli underbart!
Puss och Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar